Als je met 3 of meer collega’s tegelijkertijd aanmeldt voor dezelfde cursus op een locatie is er groepskorting mogelijk! Neem dan contact met ons op.

vanmiddag (5 juni) van 13:00 tot ongeveer 14:00 uur zal de website niet beschikbaar zijn i.v.m. onderhoud.

Infant Mental Health vervolgcursus (12-4-2024)

Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
540,00
Begin
This cursus is currently closed

Beste cursist,

Je neemt deel aan de incompany cursus Infant Mental Health vervolgcursus.

Cursusdata en Locatie:

12-4-2024 Albert Schweitzer Ziekenhuis

18-4-2024 Albert Schweitzer Ziekenhuis

04-6-2024 Albert Schweitzer Ziekenhuis

Tijd: 10.00 uur tot 16.30 uur

De precieze locatie wordt later gepubliceerd. Voor de deelnemerslijst klik hier

Videobeelden: Eveline ontvangt graag twee video’s in totaal voor dag 1. Het gaat om beelden van vijf tot 10 minuten maximaal, waarbij ouder, kind en therapeut alle drie in beeld zijn. Wat ze verder doen (bijv spelen, eetmoment of een gestructureerde opdracht) dat maakt niet uit. Ik ontvang ze graag uiterlijk 4 april. Als er iemand een video beschikbaar heeft, wil je dat dan doorgeven aan Olga van der Most: (olga.vandermost@gmail.com) Bij voorbaat dank!

Voorbereiding:

Eveline wil graag dat iedereen voor aanvang van de cursus:

  1. Een antwoord geeft op deze startvraag: welke zin (of paar zinnen) gebruik jij geregeld in je contact met gezinnen? Sta er eens bij stil: waarom die zin, die woorden? Wat zie je als effect van die woorden? Wil je dat voor jezelf opschrijven, zodat we het kunnen gebruiken bij de opening?
  2. Lezen uit: Eerste hulp bij hechting. Taal voor ouders en hun jonge kind van Paulien Kuipers hoofdstuk 1 t/m 8. Dat zijn 150 pagina’s, best een groot aantal dus, maar het is wel heel toegankelijk geschreven. Wat Eveline betreft mag dit gespreid over dag 1 en 2 gebeuren. Maar wel graag voor dag 1 in ieder geval hoofdstuk 7 en 8 lezen.
  3. Lezen uit: Taalkracht, andere woorden andere werelden van Christien Brinkgreve, Eric Koenen en Sanne Bloemink (red). De hoofdstukken zijn ongenummerd, dus hierbij de omschrijving:

     -Hoofdstuk Eric Koenen: de taal van de onderstromen

     -Hoofdstuk Christien Brinkgreve en Eric Koenen: Het zoeken naar de goede
       woorden (met model van Koenen)

Voorbereiding op dag 2 en 3:

  1.  Vroege ontwikkeling alle kansen geven (Vliegen en Verhaest (red): hoofdstuk 4, 7 en 8
  2. Het (foto-)boek over patronen van Braun neemt Eveline mee naar de les, dat hoeven jullie nu niet aan te schaffen, maar dat laat ze rondgaan op dag 1 ter aanmoediging voor dag 2 en 3.
  3. Uit het boek Gevoelige zielen laat Eveline voor dag 3 een paar bladzijden lezen.

Literatuuropdracht voor dag 2:

  1. Het herlezen van hoofdstuk 7 uit een ‘Een kind dat zich veilig voelt’ en de test opnieuw of nog een keer invullen. Sta er eens rustig bij stil wat de uitkomsten daarvan jou zeggen. Herken je ze? Kun je een voorbeeld bedenken uit je werk, en eentje van privé waarin je hiermee te maken had? Noteer dit puur voor jezelf, zodat je hieruit kunt putten bij een oefening in de cursus op dag 2.

(Daarnaast krijg je ook nog een thuiswerkopdracht, maar die geeft Eveline op lesdag 1 aan jullie mee).

Met vriendelijke groet,

Team Fysiolearning