Pijn bij en na kanker

De behandelmogelijkheden bij kanker zijn de laatste jaren verder toegenomen. Steeds meer mensen met kanker blijven langer in leven. Goed nieuws! Dit betekent tegelijkertijd dat een toenemend aantal mensen geconfronteerd wordt met pijnklachten die samenhangen met kanker.

Ruim de helft van de mensen met kanker heeft met pijn te maken. Pijn bij kanker is daarmee dus een toenemend probleem. Voor de fysiotherapeut is het dus zaak om hier op in te spelen. Dit levert voor de fysiotherapeut mogelijk vragen op: “Hoe differentieer ik verschillende pijnvormen, wat is passende educatie, welke behandelprincipes pas ik toe en welke skills staan hier centraal”.  Tijdens de cursus “pijn bij kanker” gaan we deze vragen aan de orde stellen en helpen we bij het aanleren van de juiste interventies.

Pijn bij en na kanker

wat kun je als fysiotherapeut betekenen?

Pijn bij kanker is een toenemend probleem. Voor de fysiotherapeut is het dus zaak om hier op in te spelen.

Fris, Koffie/Thee, Warme maaltijd
Wouter Hoelen, MSc., Dr. An de Groef, Prof. Dr. Mira Meeus
Eva Roose PhD, Astrid Lahousse PhD
Fysiotherapeuten