Prof. Dr. Jo Nijs

Prof. Jo Nijs is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel, doctor in de motorische revalidatie en kinesitherapie en master of science in de manuele therapie. Hij is kinesitherapeut in het Universitair Ziekenhuis Brussel en gastprofessor aan de Universiteit van Gotenburg (Zweden) en verbonden aan de onderzoeksgroep Pain in Motion.

Jo Nijs is houder van de Leerstoel de Berekuyl academy, gericht op oncologische revalidatie. Zijn onderzoek en klinische activiteiten zijn gericht op chronische pijn en vermoeidheid bij kanker overlevers en musculoskeletale pijn.

Hij is is (co-)auteur van >250 peer reviewed publicaties. Jo Nijs is Associate Professor aan de Vrije Universiteit Brussel en verbonden aan de onderzoeksgroep Pain in Motion.

Cursussen van deze docent

Het groot aantal patiënten met lage rugpijn in fysiotherapiepraktijken, samen met de te kleine effecten van conventionele fysiotherapeutische behandelmethoden, dwingt de fysiotherapeut om verder te kijken.
2 december 2024
aantal dagen: 2
Maassluis
Prof. Dr. Jo Nijs, Dr. Sanneke Don, Dr. Hester den Bandt
Steeds meer cliënten zullen benaderd worden met ‘Leefstijl coaching’ als geïntegreerd element van de fysiotherapeutische behandeling.
7 oktober 2024
aantal dagen: 2