Prof. Dr. Barbara Cagnie

Barbara Cagnie studeerde af als kinesitherapeut (1999) en manueel therapeut (2001) aan de Universiteit Gent. In 2005 behaalde ze haar doctoraat in de Motorische revalidatie en Kinesitherapie.  Ze is voltijds hoofddocent aan de vakgroep REVAKI van de Ugent en is daar voorzitter van de opleiding REVAKI en van de postgraduaats opleiding Manuele Therapie. Haar onderwijs en onderzoek, evenals haar klinische expertise, zijn specifiek gericht op onderzoek en behandeling van verschillende subgroepen van patiënten met nekpijn. Ze is auteur van meer dan 165 internationale publicaties, geeft cursussen op nationaal en internationaal niveau en schreef drie boeken over oefentherapie en manuele therapie bij nekpijnaandoeningen.

Cursussen van deze docent

Uw kennis en vaardigheden bij hoofdpijn, cervicogene duizeligheid en tinnitus wordt geactualiseerd en/of opgefrist.

645,00
2 juni 2025
aantal dagen: 3
Maassluis
Dr. René Castien, Prof. Sarah Michiels, Prof. Dr. Barbara Cagnie
Deze E-learning bestaat uit acht thema’s die in samenwerking met verschillende experts uitgewerkt worden door middel van videopresentaties gevolgd door een verdiepend gesprek met Dr. Maarten Schmitt.
 140,00
Prof. Dr. Barbara Cagnie, Dr. Marloes de Graaf, Dr. Rik Kranenburg, Dr. Maarten Schmitt, Dr. Erik Thoomes

645,00
4 november 2024