Prof. Dr. Anneleen Malfliet

Anneleen haalde in 2013 haar masterdiploma in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie (fysiotherapie) aan de Universiteit Gent. Sinds oktober 2018 is zij gepromoveerd aan de Vrije Universiteit Brussel en de Universiteit Gent binnen een onderzoek met specifieke focus op chronische spinale pijn. Ze is lid van de internationale onderzoeksgroep Pain in Motion, heeft uitgebreide doceerervaring over chronische pijn en gaf al meermaals cursussen over dit onderwerp in binnen- en buitenland.

Haar actuele wetenschappelijke activiteit situeert zich volledig binnen de chronische pijnproblematiek, met specifieke aandacht voor slaapproblemen en nutritionele aspecten. Anneleen is auteur van 22 internationale peer-reviewed publicaties (10 papers als eerste auteur), waarvan haar promotie-onderzoek recent in JAMA Neurology werd gepubliceerd. Daarnaast is ze tevens actief als vrijwillig fysiotherapeut in het Universitair Ziekenhuis Brussel, waar zij op wekelijkse basis patiënten met chronische pijn behandeld.

Cursussen van deze docent

Leefstijl interventies als Immuuntherapie Steeds meer cliënten zullen benaderd worden met ‘Leefstijl coaching’ als geïntegreerd element van de fysiotherapeutische behandeling.
Prof. Dr. Anneleen Malfliet, Prof. Dr. Jo Nijs
7 oktober 2024
Maassluis
Prof. Dr. Anneleen Malfliet, Prof. Dr. Jo Nijs
Chronische lage rugpijn blijft wereldwijd een enorm gezondheidsprobleem, met erg hoge persoonlijke en socio-economische impact. Het is de meest voorname oorzaak voor werk-gerelateerde dysfuncties en heeft een enorme impact op de functionaliteit van het individu.
Prof. Dr. Anneleen Malfliet
Neurowetenschappelijke inzichten voor de alledaagse fysiotherapeutische praktijk Door neurowetenschappelijk onderzoek naar chronische pijn krijgen we steeds beter inzicht in de wijze waarop pijn ontstaat en in stand wordt gehouden.
Prof. Dr. Anneleen Malfliet, Prof. Dr. Kelly Ickmans

Wat wil je doen?