Nekpijn, meet the experts

Deze E-learning bestaat uit acht thema’s die in samenwerking met verschillende experts uitgewerkt worden door middel van videopresentaties gevolgd door een verdiepend gesprek met Dr. Maarten Schmitt. Na iedere videopresentatie worden een aantal meerkeuze vragen of stellingen beantwoord. De  hand-outs van alle presentaties zijn ook als PDF beschikbaar via jouw Fysiolearning account. De cursus kan passend bij jouw eigen agenda en op eigen tempo worden gevolgd. De toegang tot het cursusmateriaal blijft tot 1 jaar na datum van inschrijving beschikbaar.

Deze E-learning omvat de volgende thema’s:

Thema 1: Nekpijn, epidemiologie, risico prognostische factoren en indelingen
Dr. Marloes de Graaf

Thema 2: Therapie bij aspecifieke nekpijn, wat is de ‘State of the Art’
Dr. Rik Kranenburg

Thema 3: Klinische kenmerken van post-traumatische nekpijn en letselbiomechanica
Dr. Maarten Schmitt

Thema 4: Fysiotherapeutische diagnostiek bij patiënten met een cervicaal radiculair syndroom
Eric Thoomes, Msc

Thema 5: Fysiotherapeutisch management bij patiënten met een cervicaal radiculair syndroom
Eric Thoomes, Msc

Thema 6: Klinisch redeneren bij hoofdpijn, een kopzorg voor fysiotherapeuten?
Prof. Dr. Barbara Cagnie

Thema 7: Indicatiestelling en overwegingen bij cervicaal mobiliseren en manipuleren
Dr. Rik Kranenburg

Thema 8: Dry needling bij nek- en hoofdpijn